یکی دیگه

یکی از هم جریانی ها

طبقه دوم

توی گوشیم داشتم میچرخیدم و متوجه این متن شدم که چند ماه پیش نوشته بودم
خواستم پاکش کنم
نشد!
و بقیه اش هم که مشخصه!

مدت زیادیه که چیزهایی که توی ذهنم میاد رو بیرون نمیریزم
قبل تر حداقل کلیدواژه ای برای یاداوری میذاشتم
الان توی ذهنم درباره طبقه بالای افکارم داشتم فکر میکردم!
یه مقدار دقیق تر به سابقه فکر کردنم، فکر کردم!
یه چیز کشف کردم که قبلا نمیدونستم...


الان نمیدونم شاید یه چیز عادی باشه و شاید قبلا دربارش بحث شده باشه تو علم یا فلسفه یا هرجا شاید هم یه حالت مسخره و چِرت داشته باشه و فقط توهم چنین چیزی رو زده باشم!
به هر حال...
وقتی دقیق تر بررسی کردم متوجه شدم که برخلاف عادتِ تصور، داخل سرم (ذهنم) دو مرحله از افکار دارم!
دقیق تر بخوام بگم اینکه یک بخش از افکار یا منِ درونیم هست که از اون یکی مقام بالاتری داره و هرکدوم به طبقه زیری خودش فرمان میده!
مثلا بخشی از افکارم هست که باهاش دارم به یک چیز مشخص مثلا یک نقاشی فکر میکنم در همون حین گاهی پیش میاد که از بخش دیگه ای از ذهنم دستور میاد که به چیز دیگه ای فکر کن
وقتی خودم چیزایی که الان گفتم رو میخونم، گیج میشم!
ساده تر بخوام بگم اینکه داخل ذهنم دارم درباره موضوعی حرف میزنم، در همین حین انگار بخش دیگه از خودم فرمان میده یا یاداوری میکنه که درباره موضوع دیگه ای حرف بزن!
هرجور توضیح میدم حس میکنم اصل موضوع رو نتونستم برسونم.
انگار بخشی از ذهنم وظیفه داره که با خودم حرف بزنه و اون بخش دیگه مسئول رسوندن فرمان به همون بخش اوله و مشخص میکنه ک درباره چی با خودم حرف بزنم.
-
با خودم میگم شاید طبقات دیگه ای هم وجود داشته باشه که هنوز کشفش نکردم شاید اون درون نگری ها ک تا امروز دربارش میشنیدیم همین باشه
شاید منظور اینه که بخش های مختلف و مدارج عالی تری از ذهن خودمون رو بشناسیم!
راستش الان که این رو مینویسم احساس میکنم عین این جملات رو توی همین مکاتب درون نگری و خودشناسی شنیدم یه جورایی الان حس میکنم حرف جدیدی نیست.
اما از جهتی احساس خوبی دارم که خودم حسش کردم و نتیجه ای بود که خودم دست به ادارکش بردم!

soofi ae
۲۸ تیر ۲۰:۳۵
دوستدارم منم اینو کشف کنم جدی:)
اما بنظرت چطورمیشه؟

پاسخ :

پیش میاد خودش!
فاطمه حسینی
۲۶ تیر ۱۷:۳۴
من متنایی قدیمی ای ک توی نوت گوشیم پیدا میکنم خیلی عجیبن برام .... هم اینکه کاملا فراموششون کردم و هم اینکه حس اون لحظم یاد اوری میشه و باعث میشه بی تعصب به اون تایم فکر کنم
برای همینم تو گوشی یا لب تاب متن نوشتنو بیشتر از نوشتن رو کاغذ دوست دارم :)
Sepideh Adliepour
۲۶ تیر ۱۰:۱۶
راستش من فقط 1 طبقه رو کشف کردم فک می کنم درون من یکی وجود داره که منه یه منِ واقعی و شاید یه جور هایی حقیقی تر از خودم!
و جدا از این من، که به من وصله
( من اون رو توی شمارش طبقات حساب نمی کنم) یه شخصیت دیگه رو کشف کردم که اسمشو گذاشتم وجدان البته اسمش چندان به کاراییش ربط نداره ولی از بچگی اسمش همین بوده و منم تغییرش ندادم
خب این وجدان با من تفاوت داره
اون کسیه که درست و غلط رو مشخص میکنه و اون کسیه که تصمیم گیرنده نهایی محسوب میشه یعنی دقیقا همون بخشی که که قدرتش بیشتره
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
روان پژوه و بدترین نویسنده این حوالی ام
خاطرات بودنم را مینویسم
هرچه باعث شود بیاندیشم را دوست دارم
yekidie