یکی دیگه

یکی از هم جریانی ها

حرف های چند ساله

گاهی اوقات برای اینکه چرا چیزی رو توضیح نمیدم یا اینکه چرا سکوت میکنم، با دیگران دچار مشکل میشم.
موضوع اصلی در واقع اینه که برای توضیح بسیاری از چیزها لازمه تا یک سری پیشنیاز ها وجود داشته باشه و وقتی اون پیش نیاز ها وجود ندارن، گفتن من هم چیزی رو تغیر نمیده و حتی شرایط رو بدتر هم میکنه چون از نظر دیگران حرف های تو چرند به نظر میاد.

میخوام بگم در رابطه با یک سری از رفتار ها و رخداد ها حدود بیست و دو سال طول کشیده تا درکشون کنم و خب حالا بعد از این همه سال زمانی که صرفش کردم، چطور باید توی چند تا جمله شرحش بدم؟
اصلا همین الان هم نمیدونم دارم چی میگم!
.
وبلاگم شده سرشار از مطالبی که حتی نیمی از من هم نیست و خودم هم خودم رو دیگه تایید نمیکنم.
ذهنم اونقدر از هجویات پر شده که نمیتونم بهشون نظم بدم و بیانشون کنم.
همه حرف هام شده پاره ای از من که من نیست و توان نشون دادن من رو نداره و همین!

Sepideh Adliepour
۱۱ مرداد ۱۹:۵۳
فکر می کنم شما به تمیز کردن ساختمان ذهنتون نیاز دارید
وقتی بهش نظم بدید دیگه هر فکر و عقیده و حالا هرچی سر جای درست خودش قرار میگیره
به نظرم نوشتن عقیده هر طبقه روی کاغذ
و تصمیم گیری توسط خودتون بتونه به ایجاد این نظم کمک کنه.
Sepideh Adliepour
۱۰ مرداد ۱۳:۳۰
من کاملا ایمان دارم به اینکه خیلی چیز ها رو نمیشه گفت نمیشه در قالب کلمات بیانشون کرد
و در واقع گاهی مسائلی وجود دارن که حتی اگه بگیم هم دیگران توان فهمش رو ندارن
و آدم ها هر کسی یا چیزی رو که توان فهمش رو نداشته باشن نابود می کنن!
و راجب خودتون باید بگم که
واقعا نیازی نیست که مطالبی که توی وبلاگتون می زارید با خود حقیقی شما منطبق باشه این برای همه هست
همه ما آدم ها خود خود حقیقی مون نیستیم حتی اگه خیلی ها این رو قبول نکنن این یه حقیقته
همینکه تلاش کنید خودتون باشید
همینکه تلاش کنیم خودمون باشیم
و خودمون رو بشناسیم
و قسمت های مهم افکارمون رو کنار هم جمع و کنیم ونظم بدیم کافیه حتی اگه هیچ وقت این اتفاق نیفته
و اگه شما فکر می کنید افکارتون با خودتون تفاوت زیادی داره من فکر می کنم این اشتباهه در حقیق این ما هستیم که با افکارمون تفاوت داریم و هرچه این تفاوت عمیق تر باشه نشون دهنده تفاوت بین ما وخودمونه

پاسخ :

یه بخشی از موضوع برمیگرده به اینکه جدا از ناتوانی در بیان خودم برای دیگران و حالا توی وبلاگ، موضوع اینه که با قسمت های مختلف افکار خودم هم درگیرم و اگه طبقات ذهنی که قبلا گفته بودم یادت باشه باهم هم نظر نیستن خیلی اوقات

soofi ae
۱۰ مرداد ۱۲:۱۹
شاید توی کامل نباشن
درواقع ما نمیتونیم خودمون روبه طور کامل و صددرصد توضیح بدیم
حتی در قالب نوشته!
هممون بخش هایی داریم ک فکرمیکنیم عمیقا ما دراونا معنی میشیم
اما ب طور واضح هم نمیتونیم به زبون بیاریم وبرای دیگری شرحش بدیم
این مهم نیست ک وبلاگت فقط بخشی از تورو شرح داده
مهم اینه که خودت برای خودت کامل باشی
وحتی خودتم اینو بدونی کافیه!
درواقع اصلا فکرمیکنم آدم نباید خود کاملش رو تقدیم همه بکنه🤷‍♀️

پاسخ :

نه که تقدیم کنم
منظورم بیشتر به اینه که خیلی اوقات بیان خودم به خودم هم مشکل میشه
پیرو اون طبقاتی که توی ذهنم وجود داره، این طبقات باهم هم مشورت میکنن و حتی درگیر هم میشن!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
روان پژوه و بدترین نویسنده این حوالی ام
خاطرات بودنم را مینویسم
هرچه باعث شود بیاندیشم را دوست دارم
yekidie