یکی دیگه

یکی از هم جریانی ها

بازی کنیم

روزهای کرونایی و قرنطینه، یکی از درگیری­های مهم همه ما بی حوصلگی و بیکاری است.

همه این بیکاری ها دقیقا موازی با این اتفاق میوفته که خیلی کارهای عقب افتاده داریم اما حوصله انجام دادنشون را نداریم و یا زمان مناسبی برای انجام اون کارهای عقب افتاده نیست. و اینجاست که هر لحظه و ثانیه در حالی که واقعا هیچکاری نمیکنیم، فقط و فقط داریم به کار هایی که بعدا قراره انجام بدیم یا کارهایی که انجام ندادیم فکر میکنیم.

حالا یکی از مهمترین مسائلی که باید در نظر داشته باشیم، کنار سلامتی جسمانی که به خاطرش مجبور به این بیکاری و بی­حوصلگی شدیم، سلامت روان ماست. قطعا این شرایط پیش­رو غیر از عوارض و آمارهایی که هرروز از اخبار می­شنویم، آسیب های بیشتری به جامعه و سلامت ما وارد می­کنند.

از زبان و نظر من روان­پژوه بپرسید میگم بیاید یه کاری بکنیم برای سلامتمون و از اون طرف بوم نیوفتیم.
هدف از نوشتن این مطلب، یادآوری شرایط بیماری و گوشزد کردن مراقبت از سلامت روان و از اینجور مباحث پزشکی و سلامت­ محور نبود!
هدفم دعوت کردن شما به بازی بود.  دوست دارم باهم گاهی شطرنج بازی کنیم.

بازی کردن باعث تقویت روحیه و کلی اتفاق های خوب برای حال و احوال و ذهن آدم میشه و طبیعیه که با روحیه و حال خوب، همه کارها سریعتر و با کیفیت تر و لذت­بخش تر انجام میشه.
یکی از بازی های خیلی محبوب من، شطرنج هست که فکر میکنم فارغ از صرفا بازی کردن، خیلی جنبه های بزرگ تر و مهم تری را هم دربرمیگیره. به همین خاطر خوشحال میشم اگر خواستید با هم شطرنج بازی کنیم.

از لحاظ برد و باخت هم باید بگم که اصلا نگران باخت نباشید و منم فقط شطرنج را دوست دارم و بازیم اونقدرا هم خوب نیست و کاملا تازه­کارم. در مورد بهانه هایی مثل این ها که من بلد نیستم و تا به حال بازی نکردم هم باید بگم که همینجا آموزش مقدماتی شطرنج را قرار میدم تا راحت بتونید در ده دقیقه بازی را یاد بگیرید و بقیه اش هم مثل هر بازی دیگری حین بازی کردن تجربه و حرفه ای تر میشیم.
کسانی که بازی میکنند:

آفتابگردون
نام کاربری داخل بازی: soofi78

سین آرام
نام کاربری داخل بازی: ؟

بین نرم­افزارهای بازی شطرنج موجود در اپ­استور های مختلف، بررسی کردم و یکی از بهترین ها که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ ارتباط بین کاربرها و موجود بودن نسخه های اندروید و آی او اس یک نسخه پیدا کردم که براتون قرارش میدم.

برای  اندروید

برای آیفون

بعد از اینکه نصب کردید میتونید از طریق این لینک من را پیدا کنید.
yekidie

 


 

آموزش ساده

این بازی شامل یک صفحه شطرنجی هشت در هشت و جمعا سی و دو مهره، در دو رنگ (معمولا سفید و سیاه) است.
هر بازیکن شانزده مهره دارد.

یک شاه، یک وزیر، دو رخ، دو اسب، دو فیل، هشت سرباز

مهره ها

هر مهره ابتدای بازی سر جای خودش قرار میگیره و نوبتی یک مهره را حرکت میدیم. همیشه اول مهره سفید رنگ شروع میکنه.

ترتیب قرارگیری مهره ها هم به این شکله:

هر مهره حرکت منحصر به خودش را هم دارد. مثلا فیل حرکت ضربدری داره و اسب حرکت L مانند و قلعه به چپ و راست میره.

حرکت مهره ها

هر سوالی هم داشتید همینجا بپرسید جواب میدم.

Saeed
۱۴ آذر ۱۱:۴۶

 

منم هستممممممم

نصب میکنم

Sepideh Adliepour
۱۲ آذر ۰۱:۰۵

منم که جونم در میره برا این بازی(((((:

پاسخ :

یه وقتی یه دست بزنیم😬

سوفی هم هست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
روان پژوه و بدترین نویسنده این حوالی ام
خاطرات بودنم را مینویسم
هرچه باعث شود بیاندیشم را دوست دارم
yekidie